Sunday, August 19, 2012

The Body Shop: Vineyard Peach Body Butter


Body butters are my favorite product from The Body Shop. They have butters for all skin types and they are consistently good. I only use the ones for dry and extra dry skin and all worked quite well on me. Because of that, whenever TBS has a sale I immediately look for the body butters to check if they have a discount. I think I may have tried every single butter aimed towards dry skin but the hemp one will forever be my favorite. Today I'll show you TBS's Vineyard Peach Body Butter, which is part of the limited edition Vineyard Peach range. It is also aimed towards dry skin and promises you a 24 hour hydration, with a quickly absorbed texture that leaves skin feeling softer and smoother.

As manteigas corporais são o meu produto favorito da Body Shop. Têm manteigas para todos os tipos de pele e são consistentemente boas. Só uso as que são para peles secas ou muito secas e todas resultaram bem em mim. Por isso, sempre que a TBS está com saldos vou logo espreitar as manteigas corporais para ver se têm desconto. Acho que devo ter experimentado todas as manteigas para peles secas mas a de cânhamo será sempre a minha preferida. Hoje venho mostrar-vos a Vineyard Peach (pêssego) Body Butter, que faz parte da linha de edição limitada, Vineyard Peach. Também se dirige a peles secas e promete uma hidratação por 24h, com uma textura de absorção rápida que deixa a pele com uma textura suave.


The texture is thick and creamy and it glides smoothly on your skin. I use this all around my body except for my face, so one thing I look for a body butter is fast absorption and this one absorbs really quickly, as promised. I moisturize my skin after taking a bath or at night before I go to bed and it annoys me to no end to have to wait several minutes before I can put on my clothes. It also delivers on they 24h hydration claim. The only thing I don't like is it's smell. It reminds me of a peach yoghurt I hate and "unfortunately" it does stay on for a couple of hours. Of course, scent is a subjective matter so you'll need to try it in person to see if you like it. For me it's very off putting.

A textura é expesa e cremosa e desliza suavemente na pele. Uso-a em todo o corpo à excepção do rosto, por isso uma coisa que procuro numa manteiga corporal é uma absorção rápida e esta, tal como prometido, absorve depressa. Hidrato o corpo depois de tomar banho ou antes de ir para a cama, por isso irrita-me a ideia de ter de esperar vários minutos para me poder vestir. Também cumpre a promessa de uma hidratação por 24h. A única coisa que me desagradou foi o cheiro. Lembra-me um iogurte de pêssego que detesto e "infelizmente" fica na pele por algumas horas. Claro que isto dos cheiros é algo subjectivo por isso têm de a cheirar ao vivo para saberem se gostam. Para mim é quase repelente.

This product was sent to me for consideration. You can read more about it here. // Este produto foi-me enviado para consideração. Para mais informações consulta este post.

1 comment:

  1. I'm not a fan of TBS but actually loved this one bcause of the scent. funny thing how we're all different. xo

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...